در حال بارگذاری ...
  • مصطفا کوشکی:

    «نکراسوف» برگردانِ بلاتکلیفی است

    مصطفا کوشکی که «نکراسوف» را به زودی روی صحنه می‌برد، می‌گوید این نمایشنامه در زمان جنگ سرد که به نوعی زمان بلاتکلیفی است به رشته تحریر در آمده است. فضای بسیار امنیتی، پر رمز و راز و حس بلاتکلیفی از مهم‌ترین شاخصه‌های دوران جنگ سرد به شمار می‌آید.


    کارگردان «هارشدگی»:

    مباحث روانشناختی «مرگ و دوشیزه» جذاب و پیچیده است

    پویان باقرزاده «هارشدگی» را در مجموعه تئاتر لبخند با الهام از نمایشنامه «مرگ و دوشیزه» روی صحنه برده است. مباحث روانشناختی و جامعه‌شناسانه این اثر برای او جذاب و پیچیده بوده و تاکید می‌کند تجربه‌ای جدید را به مخاطب ارائه داده است.


    کورش سلیمانی:

    همه ما دچار شَک می‌شویم

    کورش سلیمانی نمایش «شَک؛ یک تمثیل» را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برده است که به مفاهیمی مانند تعصب، نوع نگاه به دین و تبعیض اشاره دارد اما شک در زندگی از مهمترین مباحثی است که در این نمایشنامه به آن پرداخته می‌شود. شکی که تعالی‌بخش است و به بازنگری معنایی و معرفتی ...


    ویدا جوان:

    بازیگرسالاری مانند شمشیر دو لبه است

    ویدا جوان که این روزها با بازی در نمایش «شک؛ یک تمثیل» روی صحنه است، بازیگرسالاری را در تئاتر به شمشیر دو لبه تشبیه کرد که هم می‌تواند تماشاگر به سالن‌ها بیاورد و هم اینکه به تبع آن ستاره‌‌سازی جای هنر اجرا را بگیرد.


    مهدی آشنا:

    عکاسی تئاتر یک برند مرغوب در جهان است

    مهدی آشنا عکاس تئاتر، چندی پیش یک جایزه بین‌المللی دیگر از جشنواره تاجیکستان را به جوایز خود افزود. او عکاسی تئاتر را یک برند مرغوب در دنیا می‌داند که در این زمینه ایران تفاوت‌هایی با دیگر کشورها دارد.


    رحمت امینی:

    قصه جذاب یکی از عناصر مهم اجراست

    رحمت امینی نمایش «جگر هندی» را که یکی از حکایت‌های گلستان سعدی است از هفتم فروردین در تالار سنگلج به صحنه‌ می‌برد. او می‌گوید، متون ادبی را باید با رویکردی جدید اجرا کرد.